Van onhandelbaar naar accepteren van gevoeligheid.

De Heartflowmethodiek.

 
Bestaan ze? Onhandelbare kinderen? Ik geloof er niet in.DSC_0149[1]
Kinderen die de benaming ADD/ADHD/Asperger/HSP, hoogbegaafdheid, PDD-NOS  etc krijgen is dat niet net zoiets als “vertel een hond dat hij kat is en hij zal een kat zijn”
Is het werkelijk nodig om deze kinderen te voorzien van toegevoegde medicatie en drugs, zoals Ritalin, om de kinderen rust in het hoofd te geven?
Voor mij is er een wezenlijk verschil tussen enthousiasme en onhandelbaar. Ik kies voor het eerste. Ik heb de overtuiging dat toegevoegde medicamenten, die onder de opiumwetgeving vallen, niet nodig zijn voor een kind. Misschien heb ik wel de oplossing voor jouw kind.
 
Michiel 11jr.Al deze kinderen hebben 1 ding gemeen…ze zijn gevoelig. Gevoeligheid is hun grootste kracht.  Ze voelen en moeten veel, misschien wel teveel, in en van de buitenwereld en hebben hun eigen manieren en binnenwereld al gevonden om de psyche te beschermen. 
 
Tijdens de atelieruren voor kinderen en jongeren is er prikkeltempering en focus en toch zijn de kinderen allemaal enthousiast aanwezig.  Er is eerlijkheid en openheid…vanuit mij maar ook onderling bij de kinderen.
Kritiek is positief en opbouwend. Niets is fout, alles is goed en ieder kind kan en mag dat op eigen manier doen.
 
DSC_5078[1]Kinderen komen in aanraking met retoriek in vraagstelling en de EIM-methode (eigeninitiatief) zodat er het gevoel is van “oh, zit dat zo”.
Ze leren te herkennen en kiezen vanuit het eigen zelf wat ze wel en/of niet willen.  Dit gegeven is te herkennen aan een direct eigen stijl van tekenen en schilderen.
 
“Spelenderpotloodwijs”  geef ik kinderen oefeningen om tot rust te komen. Ik leer kinderen om de bron voor 2 uur af te sluiten voor de buitenwereld en het onderbewustzijn de kansen te geven.
Op een ludieke en snelle manier doe ik spelletjes in beeldvorming .
Op basis van tijd zal er snel rust komen, gronding en de eigenwaarde zal bij
het kind in hoge mate toenemen.DSC_4980[1]
 
Tijdens dit proces geef ik kinderen stap voor stap de taartpunten in vaktechnieken aan. Ik stimuleer, motiveer, inspireer, doe het voor en leer ze dit te verankeren.
 
Onze toekomst geeft geen zekerheid. Zekerheid en rust is te vinden in ons eigen middelpunt en dat zal zeker in dit creatieve proces van uw kind naar voren komen. Het geleerde nemen ze mee de toekomst in en kunnen daar altijd op terugvallen indien het nodig mocht zijn.
 
Tijdens de reguliere cursusavonden zijn kinderen welkom voor een proefles.#Heartflow
De reguliere jaarlessen worden gegeven op:
  • Woensdagmiddag, kinderen (5 t/m 12) 13.30-15.30 uur
  • Woensdagavond, Volwassenen 19.30-22.00 uur
  • Donderdagochtend, Volwassenen 10.00-13.30 uur
  • Donderdagavond, Jongeren (13 t/m 18) 19.00-21.00 uur
  • Vrijdagochtend, Volwassenen 10.00-13.30 uur
 
Tevens is er mogelijkheid om:
  • Gebruik te maken van een strippenkaart (10 lessen)
  • Privéles voor de duur van 2 uur.
DSC_5077[1]
 
‘de Heartflow techniek’, een methode die een bijdrage geeft in de ontwikkeling van creativiteit, talent en eigenwaarde van uw kind.
 
Locatie: Atelier Helma van der Zwan, Willem Dreespark 104a te DenHaag
Parkeren gratis en in ruime mate voorhanden.

 Voor informatie deelname proefles en/of inschrijving lezing:  contact

www.helmavanderzwan.nl